Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do mapy serwisu
Gmina Gzy Portal samorządowy

Dane kontaktowe
Gzy 9, 06-126 Gzy
tel.: 23 691 31 22
fax: 23 691 31 67
email: ug@gminagzy.pl

 

Animacja 1
Animacja 2
Animacja 3
Animacja 4

Projekt „Razem w klasie - kompleksowy program wsparcia uczniów - edukacja inkluzyjna”

Projekt „Razem w klasie - kompleksowy program wsparcia uczniów - edukacja inkluzyjna”

Artykuł

 

Miło nam poinformować, że Gmina Gzy realizuje projekt pn. „Razem w klasie – kompleksowy program wsparcia uczniów – edukacja inkluzyjna” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027.
 
Celem projektu jest wsparcie edukacji włączającej poprzez zapewnienie uczniom i nauczycielom odpowiednich warunków do wspólnej nauki, rozwoju i integracji.
 
Projekt obejmie 8 szkół podstawowych z regionu, w tym: Publiczną Szkołę Podstawową im. Przyjaźni Polsko-Węgierskiej w Przewodowie Poduchownym i Publiczną Szkołę Podstawową im. Polskich Mistrzów Olimpijskich w Skaszewie Włościańskim.
 
Przedsięwzięcie realizowane jest zgodnie z zasadą równości szans, dostępności dla osó z niepełnosprawnościami oraz zasadą zrównoważonego rozwoju.
 
Udział Gminy Gzy w projekcie przyczyni się do budowania nowoczesnej, otwartej i dostępnej edukacji.
 

 

- logo_razem_w_klasie.png 

 

PROJEKT 

 

„Razem w klasie - kompleksowy program wsparcia uczniów - edukacja inkluzyjna”

 

FEMA.07.02-IP.01-06GD/24

 

projekt realizowany w ramach
Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

Priorytetu VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu

 

Działania 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów 

 

Projekt realizowany jest przez: 

 

Witold Szaszkiewicz Centrum Edukacyjne "IDEA" 

ul. Królowej Jadwigi 97 

30-209 Kraków

 

w partnerstwie z: 

 

Gminą Sońsk 

ul. Ciechanowska 20 

06-430 Sońsk

  

Gminą i Miastem Żuromin  

pl. Plac Józefa Piłsudskiego 3  

09-300 Żuromin

 

 

Gminą Gzy 

06-126 Gzy 9

 

Gminą Glinojeck 

ul. Płocka 12

06-450 Glinojeck

 

Okres realizacji projektu: od 01.09.2025 r. do 30.06.2026 r.

 

Wartość projektu: 2.787.460,39 zł

 

Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 2.369.341,33 zł

 

Wartość dotacji celowej z Budżetu Państwa: 275.067,06 zł

 

CEL PROJEKTU

 

Głównym celem projektu jest wsparcie edukacji włączającej, przez działania związane ze wsparciem szkół w realizacji edukacji włączającej, z wykorzystaniem wypracowanego w POWER 2014-2020 modelu „Dostępna szkoła” w zakresie wdrożenia standardu dostępności edukacyjno-społecznej przez: 

  • Objęcie wsparciem 487 uczniów (207dz/280chł) z niepełnosprawnościami i o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE), w szczególności w niekorzystnej sytuacji, niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami zachowania i emocji, z trudnościami w nauce; uczniów/nic, którzy doświadczają ubóstwa, należących do mniejszości narodowościowych lub etnicznych, uczniów/nic z doświadczeniem migracji oraz uczniów/nic którzy dysponują szczególnymi zdolnościami; uczęszczających do 8 szkół podstawowych w  woj. mazowieckim, powiatach ciechanowskim (Gm. Sońsk), pułtuskim (Gm. Gzy), żuromińskim (GiM Żuromin) oraz ciechanowskim (Gm. Glinojeck, poprzez:  

◦ realizację wsparcia psychologicznego, rozwijanie kompetencji miękkich oraz kompetencji emocjonalno-społecznych, realizację wsparcia terapeutycznego, przeprowadzenie zajęć dla uczniów szczególnie uzdolnionych;  

◦ zapewnienie uczniom/uczennicom pełnego dostępu do edukacji ogólnodostępnej oraz przygotowania ich do wspólnej edukacji z kolegami/koleżankami z SPE, w szczególności z niepełnosprawnościami oraz przeciwdziałania zachowaniom dyskryminacyjnym;  

  • Podniesienie kompetencji 151 osób (131k/20m) z kadry szkół przez realizację szkoleń;
  • Objęcie wsparciem 277 osób (212k/65m) - rodziców/opiekunów prawnych uczniów/uczennic;
  • Doposażenie szkół w nowoczesne pomoce i sprzęt ICT zwiększające dostępność szkół do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • Organizację różnorodnych działań integracyjnych, które mają na celu budowanie trwałych relacji, wspieranie inkluzji społecznej oraz wzmacnianie poczucia przynależności i wspólnoty wśród uczniów, ich rodziców oraz kadry pedagogicznej szkoły.

 

Wszystkie powyższe działania zostaną zrealizowane w okresie od 01.09.2025 r. do 30.06.2026 r.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE - EFEKTY

 

Realizacja projektu przyczyni się do realizacji celów zawartych w Programie FEMA 2021-2027, w tym w szczególności wpisuje się w realizację celu szczegółowego jakim jest wsparcie edukacji włączającej poprzez realizacje celów szczegółowych projektu:

  • Wdrożenie standardu dostępności edukacyjno-społecznej (opracowanie, szkolenia i ewaluacja) w:  Szkole Podstawowej w Bądkowie im. Bohaterów Bitwy pod Sarnową Górą 1920, Szkole Podstawowej w Gąsocinie, Szkole Podstawowej w Sońsku im. Szczepana Dobosza, Szkole Podstawowej nr 1 im. Stefana Żeromskiego w Żurominie, Publicznej Szkole Podstawowej im. Przyjaźni Polsko-Węgierskiej w Przewodowie Poduchownym, Publicznej Szkole Podstawowej w Skaszewie Włościańskim, Szkole Podstawowej im. Żołnierzy Armii Krajowej w Ościsłowie oraz Szkole Podstawowej w Woli Młockiej.
  • Przygotowanie 487 uczniów i 277 rodziców do wspólnej edukacji poprzez realizację wsparcia szkoleniowego, warsztatowego oraz terapeutycznego a także przeciwdziałanie dyskryminacji.
  • Pomoc uczniom doświadczającym ubóstwa, ograniczeń edukacyjnych, czy będącym migrantami.
  • Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w zakresie wczesnej diagnostyki i interwencji.
  • Wsparcie kadry pedagogicznej w zakresie edukacji włączającej - 151 nauczycieli z powyżej wskazanych szkół.
  • Wzrost potencjału dydaktycznego szkół przez doposażenie szkół w narzędzia diagnostyczne i dydaktyczne.

 

RODZAJE WSPARCIA OFEROWANEGO W PROJEKCIE

 

W ramach projektu realizowane będą działania skierowane do:  

  • uczniów i uczennic w postaci zajęć pozalekcyjnych,
  • rodziców/opiekunów prawnych uczniów w postaci warsztatów,
  • nauczycieli i nauczycielek w postaci szkoleń/warsztatów.

 

Wsparcie dla uczniów/uczennic obejmuje realizację następujących zajęć:  

  • Zajęcia dla uczniów ze SPE posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, opinie (PPP, n-la specjalisty, dyrektora placówki itp.), zagrożonych niedostosowaniem społecznym oraz posiadających doświadczenia migracji:  

◦ Terapia wyrównawcza (wymiar: 20h/gr.),  

◦ Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u ucz.  z zaburzeniami przetwarzania bodźców - zaj. indywidualne (wymiar: 15h/os.),  

◦  Ćwiczenia wzmacniające potencjał ucznia z zaburzeniami - zajęcia indywidualne (wymiar: 15h/os.),  

◦  Warsztaty balbutologopedii (wymiar: 30h/gr.),  

◦  Warsztaty kompetencji miękkich (zaj. indywidualne) (wymiar: 15h/os.),  

◦  Wsparcie psychologiczne - indywidualne (wymiar: 10h/os.),  

◦  Wsparcie terapeutyczne - muzykoterapia (wymiar: 30h/gr.),  

◦  Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (wymiar: 15h/gr.),  

◦  Ćwiczenia terapeutyczne stymulujące, korygujące i wzmacniające potencjał ucznia z SPE (wymiar: 30h/gr.),  

◦  Socjoterapia (wymiar: 30h/gr.),  

◦  Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno społeczne (wymiar: 30h/gr.),  

◦  Zajęcia z kinezyterapii (wymiar: 30h/gr.),  

◦  Terapia ręki - zajęcia indywidualne (wymiar: 15h/os.),  

◦  Warsztaty rozwoju kompetencji społecznych dla osób obcego pochodzenia (migrantów) (wymiar: 30h/gr.),

◦  Wsparcie terapeutyczne indywidualne prowadzone przez surdopedagoga, ukierunkowane na stymulacje ogólnorozwojową, w szczególności skoncentrowaną na ćwiczeniach funkcji słuchowo-językowych i rozwoju mowy w zakresie rozumienia i bogacenia słownictwa (wymiar: 15h/os.),  

◦  Wsparcie terapeutyczne indywidualne logopedyczne celem ćwiczenia słuchowego i artykulacyjnego w trudnych fonicznie połączeniach w oparciu o ilustrację – rozwijanie wypowiedzi wielozdaniowych (wymiar: 15h/os.),  

◦  Wsparcie terapeutyczne rozwijające umiejętności rozumienia czytanego tekstu, bogacenia zasobu słów i pojęć, rozwijania ogólnych zdolności wzrokowych, zdolności klasyfikacyjnych i przestrzennych, usprawnianie koordynacji wzrokowo - ruchowej, bezpośredniej, mechanicznej pamięci słuchowej, analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci fonologicznej (wymiar: 30h/gr.),  

◦  Zajęcia edukacyjne nauka języka polskiego jako języka obcego (wymiar: 15h/gr.).  

  • Zajęcia dla uczniów szczególnie uzdolnionych:  

◦    Robotyka i programowanie (w tym zajęcia z dronami) (wymiar: 30h/gr.),  

◦    Sztuczna inteligencja (wymiar: 30h/gr.),  

◦   Zajęcia eksperymentalne i badawcze (wymiar: 30h/gr.),  

◦   Rozwijające zajęcia z języka angielskiego - wspierające zwłaszcza komunikację i wykraczające poza podstawą programową, zakończone międzynarodowym certyfikatem językowym TELC/TOEIC lub równoważnym (wymiar: 120h/gr.),  

◦  Zajęcia rozwijające logiczne myślenie oraz rozumowanie matematyczne (wymiar: 30h/gr.),  

◦  Zajęcia z technik szybkiego uczenia się i czytania (wymiar: 30h/gr.),  

◦   Modelowanie i druk 3D (wymiar: 30h/gr.),  

◦   Zajęcia z informatyki zg. z ramą DIGCOMP zakończone zewnętrznym międzynarodowym certyfikatem ECDL-Start/ECCC lub równoważnym (wymiar: 120h/gr.)  

◦   Zajęcia rozwijające kreatywność, umiejętność współpracy oraz rozumienie i tworzenie informacji (wymiar: 30h/gr.),  

◦   Warsztaty-Symulacyjne gry biznesowe (wymiar: 30h/gr.). 

 

Wsparcie dla rodziców uczniów/opiekunów prawnych w zakresie edukacji włączającej (szkolenia/warsztaty), obejmie realizację następujących form wsparcia:  

  • Niepokojące symptomy, które mogą powodować trudności szkolne - nad czym się pochylić, gdy dziecko się rozwija?  (wymiar: 4h/gr.),
  • Trening skutecznego i empatycznego rodzica (wymiar: 4h/gr.),
  • Ćwiczenia lewopółkulowe, które usprawnią zdolności poznawcze dziecka (wymiar: 4h/gr.),
  • Depresja nastolatka - jak możesz pomóc swojemu dziecku? (wymiar: 4h/gr.),
  • Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami, lękiem, stresem i sytuacjami kryzysowymi? (wymiar: 4h/gr.),
  • Jak budować poczucie własnej wartości u dzieci i wzmacniać ich samoocenę w dobie instagramowego kultu piękna? (wymiar: 4h/gr.),
  • Krótko o dyscyplinie w domu (wymiar: 4h/gr.),
  • Moje dziecko nie chce się uczyć - jak zmienić jego nastawienie i zmotywować do pracy? (wymiar: 4h/gr.).

 

Wsparcie dla nauczycieli/nauczycielek w zakresie podniesienia kwalifikacji zawodowych w celu podnoszenia jakości edukacji włączającej, obejmie realizację następujących szkoleń/warsztatów:  

  • Zadania pedagoga specjalnego w szkole (wymiar: 6h/gr.),
  • Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w placówce ogólnodostępnej - wszystko, co musisz wiedzieć (wymiar: 6h/gr.),
  • Zajęcia rewalidacyjne - od planowania po dokumentację (wymiar: 6h/gr.),
  • Edukacja włączająca w praktyce szkolnej - jak się do niej przygotować i jak dostosować program edukacji (wymiar: 6h/gr.),
  • Edukacja włączająca - co to oznacza dla nauczyciela? (wymiar: 6h/gr.),
  • Nauczyciel wspomagający - rola, zadania i dokumentacja (wymiar: 6h/gr.),
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: od planowania po dokumentację (wymiar: 6h/gr.),
  • ABC pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z najnowszymi przepisami - kogo obejmuje, kto jej udziela i jakie ma formy? (wymiar: 6h/gr.),
  • IPET i WOPFU - jak je przygotować krok po kroku zgodnie z najnowszymi wytycznymi? (wymiar: 6h/gr.),
  • Jak prawidłowo dokumentować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w placówce? (wymiar: 4h/gr.),
  • Edukacja inkluzyjna - jak wykorzystać różnorodność zespołu klasowego na rzecz optymalizowania rozwoju każdego z uczniów (wymiar: 6h/gr.),
  • Metoda Dobrego Startu - założenia, oddziaływania, warianty i przebieg zajęć (wymiar: 10h/gr.),
  • Uczeń niepełnosprawny intelektualnie - poznaj sprawdzone metody pracy (wymiar: 6h/gr.),
  • Metody pracy z autystycznym uczniem - praktyczne porady (wymiar: 6h/gr.),
  • Uczeń z niepełnospra. sprzężoną - organizacja kształcenia specj. w realiach szkoły masowej (wymiar: 6h/gr.),
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) (wymiar: 10h/gr.).

 

Ponadto w ramach realizacji projektu w szkołach objętych wsparciem zostaną zrealizowane zakupy oraz uzupełnienie narzędzi diagnostycznych, wyposażenia dydaktycznego w celu prawidłowej realizacji założonego w ramach projektu wsparcia.

  

Zgodnie z założeniami projektowymi w szkołach zorganizowane zostaną różnorodne działania integracyjne, które mają na celu budowanie trwałych relacji, wspieranie inkluzji społecznej oraz wzmacnianie poczucia przynależności i wspólnoty wśród uczniów, ich rodziców oraz kadry pedagogicznej szkoły. Inicjatywy te są zaprojektowane z myślą o tworzeniu przyjaznej atmosfery i wspieraniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) poprzez zapewnienie im warunków do pełnego uczestnictwa i rozwijania relacji z rówieśnikami.

REKRUTACJA

 

Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie w miesiącach: wrzesień - październik 2025 r.  

Nabór oparty będzie o kryteria merytoryczne - niedyskryminujące ze względu na wiek, rasę, wyznanie, status materialny, niepełnosprawność, itp. 

Dokumenty rekrutacyjne dostępne będą w punktach rekrutacyjno-informacyjnych, zorganizowanych w każdej ze szkół objętych projektem oraz na stronach internetowych:  

  • szkół objętych wsparciem
  • Wnioskodawcy – Witold Szaszkiewicz Centrum Edukacyjne „IDEA”
  • Partnerów - Gmina Sońsk, Gmina i Miasto Żuromin, Gmina Gzy oraz Gmina Glinojeck

 

 

KWALIFIKACJA DO PROJEKTU

 

Uczniowie/uczennice, rodzice/opiekunowie prawni oraz nauczyciele/nauczycielki zainteresowani udziałem w projekcie muszą spełnić kryteria kwalifikowalności, uprawniające do udziału w nim zgodnie z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Razem w klasie - kompleksowy program wsparcia uczniów - edukacja inkluzyjna”.

 

Osoby zainteresowane uczestnictwem w zajęciach/warsztatach/szkoleniach proszone są o wypełnienie „Ankiety rekrutacyjnej” oraz złożenie jej wraz z niezbędnymi załącznikami w punkcie rekrutacyjno-informacyjnym w swojej szkole.

 

 

SZKOŁY OBJĘTE WSPARCIEM

 

Szkoła Podstawowa w Bądkowie im.

 

Bohaterów Bitwy pod Sarnową Górą 1920

 

06-440 Bądkowo 1

 

tel.: 23 671 41 07

 

Szkoła Podstawowa w Gąsocinie

 

ul. Błotna 12, 06-440 Gąsocin

 

tel.: 23 671 43 42

 

Szkoła Podstawowa w Sońsku im. Szczepana Dobosza

 

ul. Szkolna 4, 06-430 Sońsk

 

tel.: 23 671 30 12

 

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stefana Żeromskiego w Żurominie

 

ul. Wyzwolenia 12, 09-300 Żuromin

 

tel.: 23 657 38 53

 

Publiczna Szkoła Podstawowa im.

 

Przyjaźni Polsko-Węgierskiej w Przewodowie Poduchownym

 

06-126 Przewodowo Poduchowne 21 

 

tel.: 23 691 30 81

 

Publiczna Szkoła Podstawowa w Skaszewie Włościańskim 

 

06-126 Skaszewo Włościańskie 25

 

tel.: 23 691 52 76

 

Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Armii Krajowej w Ościsłowie

 

06-452 Ościsłowo 8 

 

tel.: 23 671 90 91

 

Szkoła Podstawowa w Woli Młockiej

 

06-450 Wola Młocka 32

 

tel.: 23 671 26 23

 

KONTAKT

 

 

 

Witold Szaszkiewicz Centrum Edukacyjne „IDEA” 

 

ul. Królowej Jadwigi 97 

 

30-209 Kraków 

 

tel: 12 431 07 05

 

  

 

Gmina Sońsk 

 

ul. Ciechanowska 20 

 

06-430 Sońsk 

 

tel.: 23 671 30 85 

 

 

 

Gmina i Miasto Żuromin 

 

pl. Plac Józefa Piłsudskiego 3 

 

09-300 Żuromin 

 

tel.: 23 657 25 58  

 

 

 

Gmina Gzy 

 

06-126 Gzy 9 

 

tel.: 23 691 31 22

 

  

 

Gmina Glinojeck  

ul. Płocka 12  

06-450 Glinojeck 

tel.: 23 674 00 17

 

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadami zawartymi w Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, zasadami zawartymi w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej, zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym z zasadą „nie czyń poważnych szkód” (Do No Significant Harm)

 


 

„Razem w klasie - kompleksowy program wsparcia uczniów - edukacja inkluzyjna”

 

 FEMA.07.02-IP.01-06GD/24
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

 

Załączniki - PSP im. Przyjaźni Polsko - Węgierskiej w Przewodowie Poduchownym 

Załączniki - PSP im. Polskich Mistrzów Olimpijskich w Skaszewie Włościańskim 

 

Samodzielne stanowisko pracy ds. oświatowych, obronnych i ochrony przeciwpożarowej

Urząd Gminy Gzy

Dane kontaktowe

Gzy 9, 06-126 Gzy, pow. pułtuski, woj. mazowieckie
tel.: 23 691 31 22, fax: 23 691 31 67
email: ug@gminagzy.pl, NIP: 568-15-45-506

Godziny

Godziny pracy Urzędu

od poniedziałku do piątku
8:00 - 16:00

Konto

Numer konta bankowego

Nr konta bankowego dla opłat skarbowych i podatków:
48 8232 0005 0200 0912 2002 0001

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.